Co je White hat vs. Black hat linkbuilding vysvětluje Softconic.cz

Přístupy k linkbuildingu se dělí na dvě základní kategorie: „white hat“ a „black hat“.

Oba mají své výhody, nevýhody i rizika.

V dnešním článku si probereme, co znamená white hat a black hat linkbuilding, jaké jsou mezi nimi rozdíly a co dělají pro vaše SEO optimalizace.

White hat linkbuilding: etické a trvalé postupy

White hat linkbuilding je založený na etických a dlouhodobých postupech, které zlepšují hodnotu a relevanci vašeho webu. Klade důraz na budování kvalitního obsahu přínosného pro uživatele a získávání zpětných odkazů přirozeným způsobem. Mezi často používané metody spadající pod termín white hat linkbuilding patří:

  • Vytváření kvalitního obsahu: Pravidelné publikování zajímavých a užitečných článků, které oslovují cílovou skupinu a přitahují přirozené odkazy od jiných webů.
  • Guest posting: Psaní kvalitních článků pro jiné relevantní weby a získávání zpětných odkazů jako protislužbu za tyto texty.
  • Outreach: Komunikace s ostatními webovými stránkami, a žádání je o zahrnutí vašeho obsahu do svých článků.

Výhody white hat linkbuildingu:

  • stabilní a trvalé výsledky v SEO
  • lepší reputace u vyhledávačů i uživatelů
  • menší riziko penalizace od vyhledávačů

Black hat linkbuilding: rizikové a neetické metody

Black hat linkbuilding má za cíl získat co nejrychlejší a nejlepší výsledky na úkor etiky a pravidel vyhledávačů. Většinou se jedná o zahraniční odkazové farmy, kde najdete statisíce zpětných odkazů.

Tento přístup využívá neetických technik, které sice povedou k rychlému nárůstu zpětných odkazů, ale riskujete kvůli nim penalizaci od prohlížečů.

TIP: Pokud chcete rychlé výsledky a kvalitní odkazy a organicky se vám nedaří, obraťte se na důvěryhodné dodavele. Na internetu je spousta neetických překupníků odkazů, kteří vašemu SEO jen ublíží. Doporučujeme například profesionály www.softconic.cz, kde vám nabídnou kvalitní zpětné české odkazy bez nekalých praktik.

Mezi často používané metody spadající pod termín black hat linkbuildingu patří:

  • Spamování zpětnými odkazy: Získávání velkého množství nekvalitních odkazů ze spamových webů.
  • Překupování zpětných odkazů: Placení za rychlé získání odkazů na nekvalitních stránkách.
  • Skryté odkazy a text: Skrývání odkazů nebo klíčových slov na stránkách tak, aby byly viditelné pouze pro vyhledávače.

Možné důsledky black hat linkbuildingu:

  • riziko penalizace od vyhledávačů, včetně poklesu pozice ve výsledcích vyhledávání
  • poškození pověsti a důvěryhodnosti webu
  • krátkodobé úspěchy, které mohou mít dlouhodobé negativní dopady